Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

New technology and the potential an limitations for constructivist instructional designers : a multimedia history textbook

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Sochatzy, Florian ; Ventzke, Marcus ; Schreiber, Waltraud:
New technology and the potential an limitations for constructivist instructional designers : a multimedia history textbook.
In: Wojdon, Joanna (Hrsg.): E-teaching History. - Cambridge : Cambridge Scholars Publishing, 2016. - S. 50-64
ISBN 1-4438-8584-3 ; 978-1-4438-8584-3

Kurzfassung/Abstract

This paper describes the challenges and new possibilities of the upcoming digitalization of schoolbooks. New technologies allow and require new ways of thinking. Constructivist instructional designers now have the chance to realize their postulations. The paper reflects upon the connection between new technological possibilities, the postulations of moderate constructivists who try to translate constructivism into instructional design and understandings of competence orientated didactics. Conclusions for a multimedia history schoolbook, are drawn.

Weitere Angaben

Publikationsform:Aufsatz in einem Buch
Institutionen der Universität:Geschichts- und Gesellschaftswissenschaftliche Fakultät > Geschichte > Professur für Theorie und Didaktik der Geschichte
Weitere URLs:
Begutachteter Aufsatz:Ja
Titel an der KU entstanden:Ja
KU.edoc-ID:17191
Eingestellt am: 24. Feb 2016 14:47
Letzte Änderung: 24. Feb 2016 14:47
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/17191/
AnalyticsGoogle Scholar