Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Africa's Skill Tragedy: Does Teachers' Lack of Knowledge Lead to Low Student Performance?

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Bietenbeck, Jan ; Piopiunik, Marc ; Wiederhold, Simon:
Africa's Skill Tragedy: Does Teachers' Lack of Knowledge Lead to Low Student Performance?
In: Journal of human resources. 53 (2018) 3. - S. 553-578.
ISSN 0022-166x ; 1548-8004

Volltext

Volltext Link zum Volltext (externe URL):
https://doi.org/10.3368/jhr.53.3.0616-8002R1

Kurzfassung/Abstract

We study the importance of teacher subject knowledge for student performance in Sub-Saharan Africa using unique international assessment data for sixth-grade students and their teachers. To circumvent bias due to unobserved student heterogeneity, we exploit variation within students across math and reading. Teacher subject knowledge has a modest impact on student performance. Exploiting huge cross-country differences in economic development, we find that teacher knowledge is effective only in more developed African countries. Results are robust to adding teacher fixed effects and accounting for potential sorting based on subject-specific factors.

Weitere Angaben

Publikationsform:Artikel
Schlagwörter:teacher knowledge, student performance, Sub-Saharan Africa
Themenfelder:Nachhaltigkeit
Sprache des Eintrags:Englisch
Institutionen der Universität:Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Volkswirtschaftslehre > VWL, insb. Makroökonomik
DOI / URN / ID:10.3368/jhr.53.3.0616-8002R1
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Nein
Peer-Review-Journal:Ja
Verlag:University of Wisconsin Press
Die Zeitschrift ist nachgewiesen in:
Titel an der KU entstanden:Ja
KU.edoc-ID:20229
Eingestellt am: 08. Aug 2017 08:33
Letzte Änderung: 12. Dez 2021 17:04
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/20229/
AnalyticsGoogle Scholar