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Institutionen der Katholischen Universität Eichstätt-Ingolstadt
Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Allgemeine Betriebswirtschaftslehre und Internationales Management

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2016

Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger ; Gafeeva, Rufina:
Countercultural Service Usage : a Cross-national Observation of Starbucks Customers.
2016
Veranstaltung: 25th Annual Frontiers in Services Conference 2016, Bergen, Norway, Bergen, Norwegen.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation)

Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger ; Gafeeva, Rufina:
A Cross-National Observation of Counter-Cultural Consumer Behaviour.
In: Marketing ZFP - Journal of Research and Management. Bd. 38 (2016) Heft 3. - S. 150-162.
(Peer-Review-Journal)

Gelbrich, Katja ; Stedham, Yvonne ; Gäthke, Daniel:
Cultural Discrepancy and National Corruption: Investigation the Difference between Cultural Values and Practices and Its Relationship to Corrupt Behavior.
In: Business Ethics Quarterly. Bd. 26 (2016) Heft 2.
(Peer-Review-Journal)

Gelbrich, Katja ; Gäthke, Jana ; Grégoire, Yany:
How a Firm's Best versus Normal Customers React to Compensation after a Service Failure.
In: Journal of business research : JBR. Bd. 69 (2016) Heft 10. - S. 4331-4339.
ISSN 0148-2963
(Peer-Review-Journal)

Gäthke, Jana ; Gelbrich, Katja ; Hübner, Alexander:
A New Online Retail Return Policy to Achieve Large Order Numbers and Low Returns.
In: 45th Proceedings of the 2016 EMAC Conference. - Oslo, 2016
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)

Gäthke, Jana ; Bilstein, Nicola ; Weißberger, Julia:
Too exclusive?! The negative effects of exclusivity as a service strategy.
2016
Veranstaltung: 25th Annual Frontiers in Services Conference 2016, Bergen, Norway.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation)

Gäthke, Jana ; Bilstein, Nicola ; Weißberger, Julia:
Too exclusive?! The negative effects of exclusivity as a service strategy.
In: Proceedings of the 25th Annual Frontiers in Service Conference, June 23-26, 2016, Bergen, Norway. - Bergen, 2016
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)

2015

Gäthke, Jana ; Gelbrich, Katja ; Grégoire, Yany:
The Power of Multinational Service Firms' Return Policies in Different National Contexts.
2015
Veranstaltung: 24th Annual Frontiers in Service Conference, 09.-12.07.2015, San José, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper)

Roschk, Holger ; Gelbrich, Katja ; Eisend, Martin:
Advertising, Cross-Cultural.
In: Donsbach, Wolfgang (Hrsg.): The concise encyclopedia of communication. - Malden, MA : Wiley Blackwell, 2015. - S. 7-8
ISBN 978-1-118-78931-5 ; 978-1-118-78923-0 ; 978-1-118-78935-3

Gelbrich, Katja:
Branding.
In: Donsbach, Wolfgang (Hrsg.): The concise encyclopedia of communication. - Malden, MA : Wiley Blackwell, 2015
ISBN 978-1-118-78931-5 ; 978-1-118-78923-0 ; 978-1-118-78935-3

Gelbrich, Katja ; Gäthke, Jana ; Grégoire, Yany:
How Much Compensation Should a Firm Offer for a Flawed Service? : An Examination of Non-Linear Effects of Compensation on Satisfaction.
In: Journal of service research : JSR. Bd. 18 (2015) Heft 1. - S. 107-123.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
(Peer-Review-Journal)

Müller, Stefan ; Gelbrich, Katja:
Interkulturelles Marketing. 2. Auflage.
München : Vahlen, 2015. - 718 S. - (Vahlens Handbücher der Wirtschafts- und Sozialwissenschaften)
ISBN 978-3-8006-3735-5

Gäthke, Jana ; Gelbrich, Katja ; Grégoire, Yany:
The Power of Multinational Service Firms' Return Policies in Different National Contexts.
2015
Veranstaltung: 24th Annual Frontiers in Services Conference 2015, San Jose/CA, San Jose, CA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag)

2014

Gelbrich, Katja ; Gäthke, Jana ; Grégoire, Yany:
How Much Should Firms Offer to their Best Customers? : Understanding the Moderation Effect of Relationship Quality on the Nonlinear Effect of Compensation on Satisfaction.
2014
Veranstaltung: AMA 2014 Summer Marketing Educators Conference, 01.08. - 03.08.2014, San Francisco, CA, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper)

Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
The Value of Saying Sorry : How Psychological Compensation Complements Monetary Compensation when Recovering from a Service Failure.
2014
Veranstaltung: 23rd Annual Frontiers in Services Conference, 26.06. - 29.06.2014, Miami, FL, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper)

Gelbrich, Katja ; Sattler, Britta:
Anxiety, Crowding, and Time Pressure in Public Self-Service Technology Acceptance.
In: Journal of services marketing. Bd. 28 (2014) Heft 1. - S. 82-94.
ISSN 0887-6045
(Peer-Review-Journal)

Loureiro, Sandra Maria Correia ; Roschk, Holger:
Differential Effects of Atmospheric Cues on Emotions and Loyalty Intention with Respect to Age under Online/Offline Environment.
In: Journal of retailing and consumer services. Bd. 21 (2014) Heft 2. - S. 211-219.
ISSN 0969-6989
(Peer-Review-Journal)

Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
Identifying Appropriate Compensation Types for Service Failures: A Meta-analytic and Experimental Analysis.
In: Journal of service research : JSR. Bd. 17 (2014) Heft 2. - S. 195-211.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
(Peer-Review-Journal)

Müller, Stefan ; Gelbrich, Katja:
Interkulturelle Kommunikation : Weltbilder, Normen, Symbole, Rituale und Tabus.
München : Vahlen, 2014. - 515 S. - (Vahlens Handbücher der Wirtschafts- und Sozialwissenschaften)
ISBN 978-3-8006-4600-5

Gelbrich, Katja ; Müller, Stefan:
Wirtschaftsethik und Religionszugehörigkeit.
In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium : WiSt ; Zeitschrift für Studium und Forschung. Bd. 43 (2014) Heft 4. - S. 179-185.
ISSN 0340-1650

2013

Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
A Meta-Analysis on Finding an Adequate Compensation Type for Recovering from a (Service) Failure.
2013
Veranstaltung: 35th ISMS Marketing Science Conference, 11.-13.07.2013, Istanbul, Türkei.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper)

Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger ; Müller, Jana:
Age Matters : How Developmental Stages of Adulthood Affect Customers Reaction to Complaint Handling Efforts.
In: Journal of retailing and consumer services. Bd. 20 (2013) Heft 2. - S. 154-164.
ISSN 0969-6989
(Peer-Review-Journal)

Gelbrich, Katja:
Interreligiöses Marketing.
In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium : WiSt ; Zeitschrift für Studium und Forschung. Bd. 42 (2013) Heft 4. - S. 179-188.
ISSN 0340-1650

Gäthke, Daniel:
Kulturelle Diskrepanz und nationale Korruption.
Hamburg : Kovač, 2013. - 280 S. - (Schriftenreihe Innovative Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis ; 383)
ISBN 978-3-8300-7445-8
(Dissertation, 2013, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt)

Roschk, Holger ; Kaiser, Susanne:
The nature of an apology : An experimental study on how to apologize after a service failure.
In: Marketing Letters. Bd. 24 (2013) Heft 3. - S. 293-309.
ISSN 0923-0645 ; 1573-059X
(Peer-Review-Journal)

Gäthke, Jana:
Die optimale Kompensationshöhe nach einer Beschwerde.
Hamburg : Kovač, 2013. - 222 S. - (Schriftenreihe Innovatives Dienstleistungsmanagement ; 37)
ISBN 978-3-8300-7505-9
(Dissertation, 2013, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt)

Schwenger, Daniel:
Organisation internationaler Nichtregierungsorganisationen : Aufbau und Koordination von NGOs im System der Vereinten Nationen.
Wiesbaden : Springer Gabler, 2013. - 450 S.
ISBN 978-3-658-01544-2
(Dissertation, 2012, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt)

Roschk, Holger ; Große, Sebastian:
Talking about Films : Word-of-Mouth Behavior and the Network of Success Determinants of Motion Pictures.
In: Journal of Promotion Management. Bd. 19 (2013) Heft 3. - S. 299-316.
ISSN 1049-6491 ; 1540-7594
(Peer-Review-Journal)

2012

Michaelis, Anne ; Roschk, Holger ; Pezoldt, Kerstin ; Geigenmüller, Anja:
Hedonic Consumption : An Empirical Investigation of Intrinsic and Extrinsic Product Cues.
2012
Veranstaltung: ANZMAC Australian & New Zealand Marketing Academy Conference 2012, 03.-05.12.2012.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper)

Gelbrich, Katja ; Gäthke, Daniel ; Westjohn, Stanford A.:
Anthropomorphism and Allegory in Advertising Across Cultures : Effects on Memory and Persuasion.
In: Journal of Euromarketing. Bd. 21 (2012) Heft 4. - S. 174-191.
ISSN 1049-6483 ; 1528-6967
(Peer-Review-Journal)

Roschk, Holger ; Kaiser, Susanne:
Apologizing after a Service Failure: It does not matter what you say but how you say it.
In: Proceedings of the 41st European Marketing Academy (EMAC) Conference, Lisbon, Portugal, May 22 - 25, 2012. - Lissabon, 2012
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)

Gelbrich, Katja ; Gäthke, Daniel ; Westjohn, Stanford A.:
The Effectiveness of Absurdity in Advertising Across Cultures.
In: Journal of Promotion Management. (2012). - S. 1-26.
ISSN 1049-6491 ; 1540-7594
(Peer-Review-Journal)

Niefnecker, Andrea:
Pfadabhängigkeit im Internationalen Management : eine interdisziplinäre Analyse.
Köln : Kölner Wissenschaftsverlag, 2012. - 434 S.
ISBN 978-942720-08-3
(Dissertation, 2011, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt)

2011

Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
Do Complainants Appreciate Overcompensation? : a Meta-Analysis on the Effect of Simple Compensation vs. Overcompensation on Post-complaint Satisfaction.
In: Marketing Letters. Bd. 22 (2011) Heft 1. - S. 31-47.
ISSN 0923-0645 ; 1573-059X
(Peer-Review-Journal)

Gelbrich, Katja ; Schwarz, Uta ; Hoffmann, Stefan ; Müller, Stefan:
The Effectiveness of Humor in Advertising: A Cross-Cultural Study in Germany and Russia.
In: Journal of Euromarketing. Bd. 20 (2011) Heft 1/2. - S. 7-20.
ISSN 1049-6483 ; 1528-6967
(Peer-Review-Journal)

Gelbrich, Katja ; Gäthke, Daniel ; Westjohn, Stanford A.:
The effects of absurd ads on memory and persuasion across cultures.
In: MacCarthy, Martin (Hrsg.): Australia New Zealand Marketing Academy Conference 2011 : marketing in the age of consumerism: Jekyll or Hyde? ; proceedings ; 28-30 November 2011, Perth, Western Australia. - Perth : School of Marketing, Faculty of Business & Law, Tourism and Leisure, Edith Cowan University, 2011. - S. 1-11
ISBN 978-0-646-56330-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)

Gelbrich, Katja:
Entwicklungspfade der Internationalisierung.
In: Keuper, Frank ; Schunk, Henrik A. (Hrsg.): Internationalisierung deutscher Unternehmen : Strategien, Instrumente und Konzepte für den Mittelstand. 2. überarb. und erw. Auflage. - Wiesbaden : Gabler, 2011. - S. 353-368
ISBN 978-3-8349-2330-1

Roschk, Holger:
Gerechtigkeit bei der Beschwerdebehandlung : der moderierende Einfluss von Kunden- und Situationsmerkmalen.
Wiesbaden : Gabler, 2011. - XXII, 231 S.
ISBN 978-3-8349-2922-8

Gelbrich, Katja ; Müller, Stefan:
Handbuch Internationales Management.
München : Oldenbourg, 2011. - 1636 S.
ISBN 978-3-486-59067-8

Gelbrich, Katja:
I Have Paid Less Than You : the Emotional Consequences of Advantaged Price Inequality.
In: Journal of retailing. Bd. 87 (2011) Heft 2 10.1016/j.jretai.2011.03.003. - S. 207-224.
ISSN 0022-4359 ; 1873-3271
(Peer-Review-Journal)

Seidel, Philipp:
Internationale Unternehmen, Gesellschaft und Verantwortung : eine Kritik des internationalen Managements als Bezugsrahmen für die Diskussion über Unternehmensverantwortung.
Ingolstadt, 2011
(Dissertation, 2011, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt)

Kutschker, Michael ; Schmid, Stefan:
Internationales Management. 7., überarb. und aktualisierte Auflage.
München : Oldenbourg, 2011. - LXXXI, 1459 S.
ISBN 978-3-486-59713-4

Gelbrich, Katja ; Soyez, Katja ; Müller, Stefan:
Interreligiöses Marketing.
München : Oldenbourg, 2011. - 310 S.
ISBN 978-3-486-59184-2

Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
A Meta-Analysis of Organizational Complaint Handling and Customer Responses.
In: Journal of service research : JSR. Bd. 14 (2011) Heft 1. - S. 24-43.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
(Peer-Review-Journal)

Gelbrich, Katja ; Müller, Jana ; Yany, Grégoire ; Roschk, Holger:
The More Compensation the Better? The Nonlinear Relationship Between Compensation Level and Post-Complaint Satisfaction.
In: MacCarthy, Martin (Hrsg.): Australia New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC) 2011 : marketing in the age of consumerism: Jekyll or Hyde? ; proceedings ; 28-30 November 2011, Perth, Western Australia. - Perth : School of Marketing, Faculty of Business & Law, Tourism and Leisure, Edith Cowan University, 2011
ISBN 978-0-646-56330-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)

Roschk, Holger ; Große, Sebastian:
Motion Pictures: Integrating Word-of-Mouth into the Network of Success Determinants.
In: MacCarthy, Martin (Hrsg.): Australia New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC) 2011 : marketing in the age of consumerism: Jekyll or Hyde? ; proceedings ; 28-30 November 2011, Perth, Western Australia. - Perth : School of Marketing, Faculty of Business & Law, Tourism and Leisure, Edith Cowan University, 2011
ISBN 978-0-646-56330-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)

2010

Gelbrich, Katja:
Anger, Frustration and Helplessness after Service Failure : Coping Strategies and Effective Informational Support.
In: Journal of the Academy of Marketing Science. Bd. 38 (2010) Heft 5. - S. 567-585.
ISSN 0092-0703
(Peer-Review-Journal)

Gelbrich, Katja:
How it Feels to Pay Less Than Others.
In: Beckmann, Suzanne C. (Hrsg.): The six senses - the essentials of marketing : 39th EMAC Conference, Copenhagen Business School, Department of Marketing, Denmark, 1 - 4 June 2010 ; conference proceedings. - Copenhagen, Denmark, 2010
ISBN 978-87-92569-01-1

Eder, Hannah:
Internationalisierung multinationale Unternehmen aus Emerging Markets.
Hamburg : Kovač, 2010. - 233 S. - (Schriftenreihe Strategisches Management ; 104)
ISBN 978-3-8300-5178-7
(Dissertation, 2010, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt)

Roschk, Holger ; Guttzeit, Mandy ; Gleitsmann, Sinje:
Die kundenseitige Wahrnehmung der Servicequalität bei der Nutzung von SST.
Ilmenau : Verl. ProWiWi, 2010. - 25, XI S. - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre ; 2010,3)
ISBN 978-3-940882-22-6

Roschk, Holger ; Müller, Jana ; Gelbrich, Katja:
The Moderating Impact of Age on Post-complaint Behavior.
In: Beckmann, Suzanne C. ; Ringberg, Torsten ; Ritter, Thomas (Hrsg.): The six senses - the essentials of marketing : 39th EMAC Conference, Copenhagen Business School, Department of Marketing, Denmark, 1 - 4 June 2010 ; conference proceedings. - Copenhagen, Denmark, 2010
ISBN 978-87-92569-01-1

Gelbrich, Katja:
Rituale als Managementinstrument.
In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium : WiSt ; Zeitschrift für Studium und Forschung. Bd. 40 (2010) Heft 1. - S. 2-8.
ISSN 0340-1650

Langen, Valentin:
Rivalität in Konkurrentennetzwerken : Koopetitionsstrategien für Multipunkt-Verflechtungen.
Hamburg : Kovač, 2010. - 557 S. - (Strategisches Management ; 96)
ISBN 978-3-8300-5112-1
(Dissertation, 2010, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt)

2009

Roschk, Holger ; Müller, Jana:
Alter als Moderator im Nachbeschwerdeverhalten.
Ilmenau : Verl. ProWiWi, 2009. - 65, XXII S. - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre ; 2009,5)
ISBN 978-3-940882-15-8

Alt, Elisabeth ; Gelbrich, Katja:
Beschwerdebehandlung und Nachbeschwerdeverhalten im interkulturellen Kontext.
Ilmenau : Verl. proWiWi, 2009. - 78 S. - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre ; 2009,1)
ISBN 978-3-940882-11-0

Gelbrich, Katja:
Beyond Just Being Dissatisfied : How Angry and Helpless Customers React to Failures When Using Self-Service Techologies.
In: Schmalenbach business review : Sbr = Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung. Bd. 61 (2009) Heft 2. - S. 40-59.
ISSN 1439-2917
(Peer-Review-Journal)

Kutschker, Michael:
Identität des Faches "Internationales Management" innerhalb der Betriebswirtschafts- und Managementlehre.
In: Oesterle, Michael-Jörg (Hrsg.): Internationales Management : Forschung, Lehre, Praxis. - Stuttgart : Schaeffer-Poeschel, 2009. - S. 95-140
ISBN 978-3-7910-2424-0

Kundenintegration und Kundenbindung : wie Unternehmen von ihren Kunden profitieren können.
Hrsg.: Gelbrich, Katja ; Souren, Rainer
Wiesbaden : Gabler, 2009. - 210 S.
ISBN 978-3-8349-1472-9

Gelbrich, Katja ; Müller, Stefan:
Menschenbild und Konfliktstil in Organisationen : eine kulturvergleichende Perspektive.
In: Goldschmidt, Nils ; Nutzinger, Hans G. (Hrsg.): Vom homo oeconomicus zum homo culturalis. - Berlin : LIT, 2009. - S. 289-312
ISBN 978-3-643-10354-3

Gelbrich, Katja ; Soyez, Katja ; Wünschmann, Stefan ; Hoffmann, Stefan:
Proenvironmental Value Orientation across Cultures : Development of a German and Russian Scale.
In: Social psychology. Bd. 40 (2009) Heft 4. - S. 222-233.
ISSN 1864-9335
(Peer-Review-Journal)

Beckmann, Georg F.:
Unternehmensinterne Allokationsmechanismen im Produktionsbereich von multinationalen Unternehmen : eine Analyse aus auktionstheoretischer Perspektive.
Hamburg : Kovač, 2009. - XVIII, 317 S. - (Schriften zur Konzernsteuerung ; 15)
ISBN 978-3-8300-4266-2
(Dissertation, 2008, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt)

Pezoldt, Kerstin ; Gelbrich, Katja ; Wesselmann, Alexander:
Wechselverhalten von Stromkunden.
In: Gelbrich, Katja ; Souren Rainer (Hrsg.): Kundenintegration und Kundenbindung : wie Unternehmen von ihren Kunden profitieren können. - Wiesbaden : Gabler, 2009. - S. 193-204
ISBN 978-3-8349-1472-9

2008

Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
Advertising, Cross-Cultural.
In: Donsbach, Wolfgang (Hrsg.): The International Encyclopedia of Communication. - Malden, MA : Blackwell, 2008. - S. 50-56
ISBN 978-1-4051-3199-5

Gelbrich, Katja:
Branding.
In: Donsbach, Wolfgang (Hrsg.): The International Encyclopedia of Communication. - Malden, MA : Blackwell, 2008. - S. 359-363
ISBN 978-1-4051-3199-5

Gelbrich, Katja:
A Contingency Model of Cross-Cultural Adjustment.
In: Die Unternehmung : Swiss journal of business research and practice. Bd. 62 (2008) Heft 3. - S. 225-273.
ISSN 0042-059X
(Peer-Review-Journal)

Gelbrich, Katja ; Wünschmann, Stefan ; Müller, Stefan:
Erfolgsfaktoren des Marketing.
München : Vahlen, 2008. - 200 S.
ISBN 3-8006-3514-3

Kutschker, Michael ; Schmid, Stefan:
Internationales Management. 6 Auflage.
München : Oldenbourg, 2008. - LXXIX, 1428 S.
ISBN 978-3-486-58660-2

Gelbrich, Katja ; Müller, Stefan:
Konfliktstile im interkulturellen Vergleich.
Ilmenau : Verl. proWiWi, 2008. - 36 S. - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre ; 2008,5)
ISBN 978-3-940882-10-3

Kutschker, Michael:
Lernen im Internationalisierungsprozess.
In: Thomas Wrona: Strategische Managementforschung : aktuelle Entwicklungen und internationale Perspektiven. - Wiesbaden : Gabler, 2008. - S. 169-191. - (Gabler-Edition Wissenschaft)
ISBN 978-3-8349-1177-3 ; 978-3-8349-8108-0

Jäkel, Christian:
Mono- und multikulturelle Teams in der Unternehmung : Einsatzmöglichkeiten unter Effizienz- und Effektivitätsgesichtspunkten.
Hamburg : Kovač, 2008. - XXI, 315 S. - (Schriftenreihe Personalwirtschaft ; 23)
ISBN 978-3-8300-4079-8
(Dissertation, 2008, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt)

Doepfer, Benedict C.:
Outsourcing von Geschäftsprozessen : Effizienz versus Innovation?
Hamburg : IGEL, 2008. - VI, 95 S.
ISBN 978-3-86815-063-6

Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
An Overview over Post-Complaint Behavior.
In: Brown, James R. (Hrsg.): Enhancing knowledge development in marketing : AMA Summer Educators' Conference 2008. - Chicago, Ill. : American Marketing Association, 2008. - S. 203-215. - (AMA educators' proceedings ; 19)
ISBN 978-1-60560-618-7

Roschk, Holger ; Gelbrich, Katja ; Bernt, Dana:
Ein Review zum Beschwerdeverhalten : State-of-the Art und künftige Forschungsfragen.
Ilmenau : Verl. proWiWi, 2008. - 25 S. - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre ; 2008,3)
ISBN 978-3-940882-08-0

Gelbrich, Katja ; Schröder, Eva-Maria:
Werbewirkung von Furchtappellen : Stand der Forschung.
Ilmenau : Verl. proWiWi, 2008. - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre ; 2008,2)
ISBN 978-3-940882-07-3

2007

Gelbrich, Katja:
Student Sojourners' Cross-Cultural Adjustment and Intent-to-Leave a Foreign Assignment: Mediating and Moderating Effects.
2007
Veranstaltung: 69th Annual Conference of the German Academic Association for Business Research, 31.05. - 02.06.2007, Paderborn.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag)

Gelbrich, Katja:
Blueprinting, sequentielle Ereignismethode und Critical Incident Technique : drei Methoden zur qualitativen Messung von Dienstleistungsqualität.
In: Buber, Renate ; Holzmüller, Hartmut H. (Hrsg.): Qualitative Marktforschung : Theorie, Methode, Analyse. - Wiesbaden : Springer, 2007. - S. 617-634
ISBN 978-3-8349-9258-1

Jäkel, Christian:
Echsen, Blasmusik und Armenhilfe : Auslandspraktikum bei der Deutschen Botschaft in Managua.
In: DBB-Magazin. Bd. 57 (2007) Heft 7/8. - S. 42.
ISSN 0941-8156

Gelbrich, Katja:
Emotional Responses to Critical Incidents : Anger and Helplessness in Techology-Based Service Encounters.
In: Mohr, Jakki ; Fisher, Robert (Hrsg.): Enhancing Knowledge Development in Marketing : 2007 AMA Educators` Proceedings. - Chicago, Ill. : American Marketing Association, 2007. - S. 96-97. - (AMA educators' proceedings ; 18)
ISBN 0-87757-327-1

Gelbrich, Katja ; Müller, Stefan:
Fremdsprachige Markennamen zwischen Xenophilie und Xenophobie.
In: Bayón, Tomás (Hrsg.): Vielfalt und Einheit in der Marketingwissenschaft : ein Spannungsverhältnis ; Hans H. Bauer zum 60. Geburtstag. - Wiesbaden : Gabler, 2007. - S. 45-65
ISBN 978-3-8349-0644-1

Gelbrich, Katja:
Globale Markennamen: Erfolgsfaktoren und Strategien.
In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium : WiSt ; Zeitschrift für Studium und Forschung. Bd. 36 (2007) Heft 8. - S. 380-386.
ISSN 0340-1650

Gelbrich, Katja:
Innovation und Emotion : die Funktion von Furcht und Hoffnung im Adoptionsprozess einer technologischen Neuheit für die Kunststoffbranche.
Göttingen : Cuvillier, 2007. - 332 S.
ISBN 978-3-86727-141-7

Roschk, Holger:
Intellectual Capital in Jungen Unternehmen - Bewertung und Steuerung.
Ilmenau : Verl. Pro WiWi, 2007. - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre ; 2007,4)
ISBN 978-3-940882-03-5

Kutschker, Michael ; Schmid, Stefan:
Internationales Management.
In: Köhler, Richard ; Küpper, Hans-Ulrich ; Pfingsten, Andreas (Hrsg.): Handwörterbuch der Betriebswirtschaft. 6. vollst. neu gestaltete Auflage. - Stuttgart : Schäffer-Poeschel, 2007. - S. 807-818. - (Enzyklopädie der Betriebswirtschaftslehre ; 1)
ISBN 978-3-7910-8051-2
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)

Gelbrich, Katja ; Wünschmann, Stefan ; Leuteritz, Anja:
Ein Mixed-Method-Ansatz zur Zufriedenheitsmessung : dargestellt am Beispiel des Automobilkaufs.
In: Buber, Renate ; Holzmüller, Hartmut H. (Hrsg.): Qualitative Marktforschung : Konzepte, Methoden, Analysen. - Wiesbaden : Gabler, 2007. - S. 903-928
ISBN 978-3-8349-0229-0

Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
State of the Art zum Nachbeschwerdeverhalten.
Ilmenau : Verl. proWiWi, 2007. - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre ; 2007,3)
ISBN 978-3-940882-02-8

2006

Gelbrich, Katja:
Konfliktstile in Organisationen : ein interkultureller Vergleich.
2006
Veranstaltung: Homo oeconomicus? Handlung und Verhalten in der Ökonomie, 19. - 21.05.2006, Evangelische Akademie in Hofgeismar.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag)

Kutschker, Michael ; Schmid, Stefan:
Internationales Management.
In: Ziesemer, Bernd (Hrsg.): Wirtschafts-Lexikon : das Wissen der Betriebswirtschaftslehre / Handelsblatt. Bd. 5, Gründung - Kanban. - Stuttgart : Schäffer-Poeschel, 2006. - S. 2590-2598
ISBN 978-3-7910-2605-3
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)

Gelbrich, Katja ; Müller, Stefan:
Kundenwert : Hintergrund, Konzeptualisierung und Messmethoden.
In: Schweickart, Nikolaus ; Töpfer, Armin (Hrsg.): Wertorientiertes Management : Werterhaltung, Wertsteuerung, Wertsteigerung ganzheitlich gestalten. - Berlin ; Heidelberg : Springer, 2006. - S. 449-487
ISBN 978-3-540-25868-1 ; 978-3-540-30979-6

Müller, Stefan ; Gelbrich, Katja:
Marktpsychologie.
In: Ziesemer, Bernd (Hrsg.): Wirtschafts-Lexikon. Bd. 7: Kündigung und Kündigungsschutz - Matrix-Organisation. - Stuttgart : Schäffer-Poeschel, 2006. - S. 3817-3835
ISBN 3-7910-2607-0 ; 978-3-7910-2607-7

Gelbrich, Katja ; Wünschmann, Stefan:
Mehrdimensionaler Kundenwert als Entscheidungskriterium für die Akquisition von Kunden : dargestellt am Beispiel der Automobilindustrie.
In: Helm, Sabrina ; Günter, Bernd (Hrsg.): Kundenwert : Grundlagen, innovative Konzepte, branchenorientierte Umsetzung. 3., überarbeitete und erweiterte Auflage. - Wiesbaden : Springer, 2006. - S. 583-606
ISBN 978-3-8349-0350-1 ; 978-3-8349-9288-8

Wirtl, Holger:
Schlüsselpersonen in internationalen Gründungsepisoden : strategische Aktoren im Internationalisierungsprozess einer Unternehmung.
Tönning ; Lübeck ; Marburg : Der Andere Verlag, 2006. - XIV, 324 S.
ISBN 978-3-89959-505-5 ; 3-89959-505-X
(Dissertation, 2006, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt)

2005

Becker, Marc:
Controlling von Internationalisierungsprozessen.
Wiesbaden : Gabler, 2005. - XXV, 321 S. - (mir-Edition)
ISBN 3-8349-0086-9
(Dissertation, 2005, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt)

Gelbrich, Katja:
Emotionen : ein Überblick aus der Sicht der evolutionären und der kognitiven Psychologie.
In: Mummert, Uwe ; Sell, Friedrich L. (Hrsg.): Emotionen, Markt und Moral. - Münster : LIT, 2005. - S. 17-39. - (Kulturelle Ökonomik ; 7)
ISBN 3-8258-8827-4

Gelbrich, Katja ; Müller, Stefan ; Greipl, Erich:
Global Sourcing and Interkulturelles Marketing : zur Problematik des Herkunftszeichens in globalisierten Märkten.
In: Eßig, Michael (Hrsg.): Perspektiven des Supply-Managment : Konzepte und Anwendungen ; Festschrift für Ulli Arnold. - Berlin : Springer, 2005. - S. 95-121
ISBN 3-540-22314-2

2004

Gelbrich, Katja ; Müller, Stefan ; Schneider, Ingo:
Grundzüge einer Theorie des Vertrauens: Dargestellt am Beispiel des Automobilverkaufs.
In: Wiedmann, Klaus-Peter (Hrsg.): Fundierung des Marketing : verhaltenswissenschaftliche Erkenntnisse als Grundlage einer angewandten Marketingforschung. - Wiesbaden : Deutscher Universitäts-Verlag, 2004. - S. 155-176. - (Gabler Edition Wissenschaft)
ISBN 978-3-8244-8035-7

Müller, Stefan ; Gelbrich, Katja ; Schunk, Henrik A.:
Guanxi: Beziehungsmanagement auf Chinesisch.
In: Wiedmann, Klaus-Peter ; Fritz, Wolfgang ; Abel, Bodo (Hrsg.): Management mit Vision und Verantwortung : eine Herausforderung an Wissenschaft und Praxis ; Festschrift für Hans Raffée zum 75. Geburtstag. - Wiesbaden : Gabler, 2004. - S. 623-641
ISBN 3-409-03412-9

Gelbrich, Katja:
The Relationship between Intercultural Competence and Expatriate Success : a Structural Equation Model.
In: Die Unternehmung : Swiss journal of business research and practice. Bd. 58 (2004) Heft 3/4. - S. 261-278.
ISSN 0042-059X
(Peer-Review-Journal)

Ohne Angabe

Forum Marketing.
Hrsg.: Gelbrich, Katja ; Hünerberg, Reinhard ; Mann, Andreas ; Töpfer, Armin
Wiesbaden : Springer Fachmedien

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