Publikationen geordnet nach:
|
|
Veröffentlichungen "Harrer, Andreas"
Anzahl der Einträge: 53.
Artikel-
-
-
-
-
-
-
Kobbe, Lars ; Weinberger, Armin ; Dillenbourg, Pierre ; Harrer, Andreas ; Hämäläinen, Raija ; Häkkinen, Päivi ; Fischer, Frank: Specifying Computer-supported Collaboration Scripts. In: International journal of computer-supported collaborative learning. 2 (2007) 2/3. - S. 211-224. ISSN 1556-1607 (Peer-Review-Journal)
-
-
Buch
Aufsatz in einem Buch-
Malzahn, Nils ; Hoppe, H. Ulrich ; Harrer, Andreas: Software- und Systementwicklung. In: Haake, Jörg ; Schwabe, Gerhard ; Wessner, Martin (Hrsg.): CSCL-Kompendium 2.0 : Lehr- und Handbuch zum computerunterstützten, kooperativen Lernen. 2., völlig überarb. und erw. Auflage. - München : Oldenbourg, 2012. - S. 312-321 ISBN 978-3-486-59911-4 ; 978-3-486-71682-5
-
Harrer, Andreas ; Irgang, Thomas ; Sattes, Norbert ; Pfahler, Kerstin: SoCCR - optimistic concurrency control for the web-based collaborative framework Metafora. In: Herskovic, Valeria ; Hoppe, H. Ulrich ; Jansen, Marc ; Ziegler, Jürgen (Hrsg.): Collaboration and Technology : 18th International Conference, CRIWG 2012, Raesfeld, Germany, September 16-19, 2012, Proceedings. - Berlin : Springer, 2012. - S. 153-160. - (Lecture Notes in Computer Science ; 7493) ISBN 978-3-642-33283-8 (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Harrer, Andreas ; Herbst, Vanessa: PlaTO - the Planning Tool Observer in the multi-tool ELE Metafora. In: ISEE@ITS'12 - Intelligent Support for Exploratory Environments 2012: Exploring, Collaborating, and Learning Together : June 14-18, 2012, Crete, Greece ; workshop proceedings. - Kreta, 2012. - S. 29-36. - (ITS workshop proceedings) (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Bergenthum, Robin ; Desel, Jörg ; Harrer, Andreas ; Mauser, Sebastian: Modeling and Mining of Learnflows. In: Kleijn, Jetty ; Donatelli, Susanna (Hrsg.): Transactions on Petri Nets and Other Models of Concurrency. - Berlin : Springer, 2012. - (Lecture Notes in Computer Science) (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Harrer, Andreas ; Schmidt, Alona: An Approach for the Blockmodeling in Multi-Relational Networks. In: Proceedings of the 2012 IEEE/ACM International Conference on Advances in Social Networks Analysis and Mining : ASONAM 2012 ; 26–29 August 2012, Kadir Has University, Istanbul, Turkey. - Los Alamitos, Calif. : IEEE CPS, 2012 (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Lingnau, Andreas ; Harrer, Andreas: An Analytic Process Schema for Collaborative Multi-Touch Applications. In: Aedo, Ignacio ; Cehn, Nian-Shing ; Sampson, Demetrios G. ; Spektor, Michael J. (Hrsg.): Proceedings of the 2011 11th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies : ICALT 2011 ; 6-8 July 2011, Athens, Georgia. - Piscataway, NJ : IEEE Computer Society, 2011. - S. 115-117 ISBN 978-1-612-84209-7 ; 978-0-7695-4346-8 (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
De-Groot, Reuma ; Schwarz, Baruch ; Wegerif, Rupert ; Harrer, Andreas ; Kynigos, Chronis ; McLaren, Bruce M. ; Mavrikis, Manolis: Designing visual tools to scaffold the process of learning how to learn together. In: Spada, Hans ; Stahl, Gerry ; Miyake, Naomi ; Law, Nancy (Hrsg.): Connecting Computer-Supported Collaborative Learning to Policy and Practice : CSCL2011 Conference Proceedings. Volume III: Community events proceedings. - Hongkong : International Society of the Learning Sciences (ISLS), 2011. - S. 1162-1163 ISBN 978-0-578-09154-9 (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
-
-
Harrer, Andreas ; Lingnau, Andreas ; Bientzle, Martina: Interaction Analysis with dedicated logfile analysis tools - a comparative case using the PAnDit tool versus manual inspection. In: Aedo, Ignacio ; Nian-Shing Chen ; Kinshuk ; Sampson, Demetrios ; Zaitseva, Larissa (Hrsg.): Ninth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 2009 : ICALT 2009 ; 15 - 17 July 2009, Riga, Latvia ; proceedings ; [including workshop papers]. - Los Alamitos, Calif. : IEEE Computer Society, 2009. - S. 405-407 ISBN 978-1-424-44482-3 ; 978-0-7695-3711-5 (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Harrer, Andreas ; Martinez-Mones, Alejandra ; Dimitracopoulou, Angelique: Users' data : collaborative and social analysis. In: Balacheff, Nicolas ; Barnes, Sally ; Jong, Ton ; Lazonder, Ard ; Ludvigsen, Sten (Hrsg.): Technology-enhanced learning : principles and products. - Dordrecht : Springer, 2009. - S. 175-193 ISBN 978-1-402-09827-7 ; 978-1-4020-9826-0
-
Harrer, Andreas ; Bollen, Lars ; Hoppe, H. Ulrich: Collaborative model construction. In: Blumschein, Patrick ; Hung, Woei ; Jonassen, David ; Strobel, Johannes (Hrsg.): Model-based approaches to learning : using systems models and simulations to improve understanding and problem solving in complex domains. - Rotterdam ; Boston ; Taipei : Sense Publishers, 2009. - S. 237-260. - (Modeling and simulations for learning and instruction ; 4) ISBN 90-8790-710-9 ; 978-90-8790-710-5 ; 978-90-8790-709-9
-
Ronen, Miky ; Kohen-Vacs, Dan ; Harrer, Andreas ; Kali, Yael: Modelling, creating and enacting online collaborative scripts. In: Dimitracopoulou, Angelique ; O'Malley, Claire ; Suthers, Daniel ; Reimann, Peter (Hrsg.): Computer supported collaborative learning practices : CSCL2009 community events proceedings. - Rhodos : International Society of the Learning Sciences (ISLS), 2009. - S. 218 ISBN 978-1-4092-8598-4 (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Harrer, Andreas ; Kohen-Vacs, Dan ; Roth, Benedikt ; Malzahn, Nils ; Hoppe, H. Ulrich ; Ronen, Miky: Design and enactment of Collaboration Scripts - an integrative approach with graphical notations and learning platforms. In: Dimitracopoulou, Angelique ; O'Malley, Claire ; Suthers, Daniel ; Reimann, Peter (Hrsg.): Computer supported collaborative learning practices : CSCL2009 community events proceedings. - Rhodos : International Society of the Learning Sciences (ISLS), 2009. - S. 198-200 ISBN 978-1-4092-8598-4 (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Ferraris, Christine ; Vignollet, Laurence ; Martel, Christian ; Harrer, Andreas ; Dimitriadis, Yannis: Competitive challenge on adapting activities modeled by CSCL scripts. In: Dimitracopoulou, Angelique ; O'Malley, Claire ; Suthers, Daniel ; Reimann, Peter (Hrsg.): Computer supported collaborative learning practices : CSCL2009 community events proceedings. - Rhodos : International Society of the Learning Sciences (ISLS), 2009. - S. 229-230 ISBN 978-1-4092-8598-4 (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Bergenthum, Robin ; Desel, Jörg ; Harrer, Andreas ; Mauser, Sebastian: Modellierung und Mining kollaborativer Learnflows. In: Eckleder, Andreas ; Freytag, Thomas (Hrsg.): Algorithmen und Werkzeuge für Petrinetze : proceedings of the 16th German Workshop on Algorithms and Tools for Petri Nets, AWPN 2009 Karlsruhe, Germany, September 25, 2009. - Aachen : Ceur, 2009. - S. 1-8. - (Ceur Workshop Proceedings ; 501) ISSN 1613-0073 (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
Harrer, Andreas ; Rensing, Christoph ; Schroeder, Ulrik ; Lohmann, Steffen: 3. Workshop E-Learning 2.0 - im Workshopband "Lernen im Digitalen Zeitalter". In: Schwill, Andreas (Hrsg.): Lernen im digitalen Zeitalter : Workshop-Band ; Dokumentation der Pre-Conference zur DeLFI2009 - die 7. E-Learning-Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V., 14. - 17. September 2009 an der Freien Universität Berlin. - Berlin : Logos Verlag, 2009 ISBN 978-3-8325-2273-5 (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
-
Harrer, Andreas ; Ziebarth, Sabrina ; Giemza, Adam ; Hoppe, H. Ulrich: A framework to support monitoring and moderation of e-discussions with heterogeneous discussion tools. In: Diaz, Paloma ; Kinshuk ; Aedo, Ignacio ; Mora, Eduardo (Hrsg.): The 8th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies ICALT 2008. - Los Alamitos, CA, USA : IEEE Computer Society, 2008 (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
Lingnau, Andreas ; Harrer, Andreas: Designing software for pupils with special needs: analysis of an example for complementary action design. In: Dillenbourg, Pierre ; Specht, Marcus (Hrsg.): Times of convergence : technologies across learning contexts, Third European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2008, Maastricht, The Netherlands, September 16 - 19, 2008 ; proceedings. - Berlin ; New York : Springer, 2008. - S. 245-249. - (Lecture Notes in Computer Science ; 5192) ISBN 978-3-540-87604-5 (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Tsovaltzi, Dimitra ; Rummel, Nikol ; Pinkwart, Niels ; Harrer, Andreas ; Scheuer, Oliver ; Braun, Isabel ; McLaren, Bruce M.: CoChemEx: supporting conceptual chemistry learning via computer-mediated collaboration scripts. In: Dillenbourg, Pierre ; Specht, Marcus (Hrsg.): Times of convergence : technologies across learning contexts, Third European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2008, Maastricht, The Netherlands, September 16 - 19, 2008 ; proceedings. - Berlin ; New York : Springer, 2008. - S. 437-448. - (Lecture Notes in Computer Science ; 5192) ISBN 978-3-540-87604-5 (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
-
-
Martens, Alke ; Harrer, Andreas: Software Engineering in E-Learning Systems. In: Lawrence A. Tomei (Hrsg.): Encyclopedia of Information Technology Curriculum Integration. Volume II. - Hershey, PA. : Information Science Reference, 2008. - S. 782-788 ISBN 978-1-59904-881-9
-
Harrer, Andreas ; Martens, Alke: A Step towards a Pattern Language for e-Learning Systems. In: Pahl, Claus (Hrsg.): Architecture Solutions for E-Learning Systems. - Hershey, PA : Information Science Reference, 2008. - S. 98-115. - (Premier reference source) ISBN 978-1-59904-633-4 (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Bergenthum, Robin ; Desel, Jörg ; Harrer, Andreas ; Mauser, Sebastian: Learnflow mining. In: Seehusen, Silke ; Lucke, U. ; Fischer, S.: DeLFI 2008 : die 6. e-Learning-Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. ; 07. - 10. September 2008 in Lübeck, Germany. - Bonn : Ges. für Informatik, 2008. - S. 269-280. - (GI-Edition. Proceedings ; 132) ISBN 978-3-88579-226-0 (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
Harrer, Andreas ; Pinkwart, Niels ; McLaren, Bruce M. ; Scheuer, Oliver: How do we get the pieces to talk?: an architecture to support interoperability between educational tools. In: Woolf, Beverly Park ; Aimeur, Esma ; Nkambou, Roger ; Lajoie, Susanne (Hrsg.): Intelligent Tutoring Systems : 9th International Conference, ITS 2008, Montreal, Canada, June 23-27, 2008 Proceedings. - Berlin ; New York : Springer Verlag, 2008. - (Lecture Notes in Computer Science ; 5091) ISBN 3-540-69130-8 ; 978-3-540-69130-3 ; 978-3-540-69132-7 (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Tsovaltzi, Dimitra ; McLaren, Bruce M. ; Rummel, Nikol ; Scheuer, Oliver ; Harrer, Andreas ; Pinkwart, Niels ; Braun, Isabel: Using an adaptive collaboration script to promote conceptual chemistry learning. In: Woolf, Beverly Park ; Aimeur, Esma ; Nkambou, Roger ; Lajoie, Susanne (Hrsg.): Intelligent tutoring systems : 9th international conference, ITS 2008, Montreal, Canada, June 23 - 27, 2008 ; proceedings. - Berlin ; New York : Springer Verlag, 2008. - (Lecture Notes in Computer Science ; 5091) (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Harrer, Andreas ; Malzahn, Nils ; Hoppe, H. Ulrich: Graphical Modeling and Simulation of Learning Designs. In: Hirashima, Tsukasa ; Hoppe, Ulrich ; Young, Shelley Shwu-Ching (Hrsg.): Supporting Learning Flow through Integrative Technologies. - Amsterdam : IOS Press, 2007. - S. 291-294. - (Frontiers in Artificial Intelligence and Applications ; 162) ISBN 978-1-58603-797-0 (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Martens, Alke ; Harrer, Andreas: An integrative approach for teaching/tutoring process models using meta-models. In: Kinshuk ; Sampson, Demetrios G. ; Spector, J. Michael ; Isaias, Pedro (Hrsg.): IADIS International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2007) : Proceedings. - Lisbon, Portugal : IADIS Press, 2007. - S. 243-249 ISBN 978-972-8924-48-5 (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
Online-BeitragURL für die Einbettung dieser Seite in externe WWW-Seiten:
|