Titlebar
Publikationen geordnet nach:  

Forschungsprojekt
Methoden und Analyse von Lernprozessmodellen, learning designs und educational models

Eine Ebene nach oben ...
Exportieren als [feed] RSS 2.0 [feed] RSS 1.0 [feed] Atom
Gruppieren nach: Publikationsform | Autor/Herausgeber | Jahr | Keine Gruppierung
Anzahl der Einträge: 6.

Artikel

Harrer, Andreas ; Malzahn, Nils ; Wichmann, Astrid:
The Remote Control Approach - An Architecture for Adaptive Scripting across Collaborative Learning Environments.
In: Journal of universal computer science : JUCS. Bd. 14 (2008) Heft 1. - S. 148-173.
ISSN 0948-695X
(Peer-Review-Journal)

Hernández-Leo, Davinia ; Harrer, Andreas ; Dodero, Juan Manuel ; Asensio-Pérez, Juan I. ; Burgos, Daniel:
A Framework for the Conceptualization of Approaches to "Create-by-Reuse" of Learning Design Solutions.
In: Journal of universal computer science : JUCS. Bd. 13 (2007) Heft 7. - S. 991-1001.
ISSN 0948-695X
(Peer-Review-Journal)

Kobbe, Lars ; Weinberger, Armin ; Dillenbourg, Pierre ; Harrer, Andreas ; Hämäläinen, Raija ; Häkkinen, Päivi ; Fischer, Frank:
Specifying Computer-supported Collaboration Scripts.
In: International journal of computer-supported collaborative learning. Bd. 2 (2007) Heft 2/3. - S. 211-224.
ISSN 1556-1607
(Peer-Review-Journal)

Aufsatz in einem Buch

Harrer, Andreas ; Hoppe, H. Ulrich:
Visual Modelling of Collaborative Learning Processes - Uses, Desired Properties, and Approaches.
In: Botturi, Luca ; Stubbs, S. Todd (Hrsg.): Handbook of Visual Languages for Instructional Design : Theories and Practices. - Hershey, PA : Information Science Reference, 2008. - S. 281-298
ISBN 978-1-599-04729-4 ; 978-1-599-04731-7

Harrer, Andreas ; Malzahn, Nils ; Hoppe, H. Ulrich:
Graphical Modeling and Simulation of Learning Designs.
In: Hirashima, Tsukasa ; Hoppe, Ulrich ; Young, Shelley Shwu-Ching (Hrsg.): Supporting Learning Flow through Integrative Technologies. - Amsterdam : IOS Press, 2007. - S. 291-294. - (Frontiers in Artificial Intelligence and Applications ; 162)
ISBN 978-1-58603-797-0
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)

Martens, Alke ; Harrer, Andreas:
An integrative approach for teaching/tutoring process models using meta-models.
In: Kinshuk ; Sampson, Demetrios G. ; Spector, J. Michael ; Isai­as, Pedro (Hrsg.): IADIS International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2007) : Proceedings. - Lisbon, Portugal : IADIS Press, 2007. - S. 243-249
ISBN 978-972-8924-48-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)

Diese Liste wurde am 21.11.2017 09:18 generiert.
[Zum Seitenanfang]